torstai 2. maaliskuuta 2017

17,5 tuntia ja muita kuulumisia

Pitkästä aikaa kirjoittelen. Mennyt taas niin lujaa. Oon ollut todella ahdistunut ja masentunut, välillä taas menen ihan ylikierroksilla. Polilla lääkärini ja psykologini laskivat 1+1 mun oireet yhteen ja uusi diagnoosihan löytyi; kaksisuuntainen mielialahäiriö (sekajakso). Polilta soitetiin tänään hengitysterapiasta, joka mulla aloitetaan parin viikonpäästä. Saan usein ahdistuskohtausten keskellä paniikkikohtausten kaltaisia kohtauksia, jolloin en saa happea, rintaa puristaa, tuntuu että kuolen ja seinät kaatuu päälle. Toivon että noista käynneistä olisi edes jonkinlainen apu mulle näihin hengitysvaikeuksiin.. Onko teistä kellään kokemuksia tällaisesta? 


Nestepaastolla oltu yön yli, 17h. Kerran meinannut tulla että ihan sama, miks en vaan syö, mutta oli vahva. Keitin teetä, litkin vettä ja jauhoin purkkaa, niin se fiilis sivuttui, jes! Tavoitteena siis perjantai iltaan asti olla nestepaastolla, muuten olisin pidempäänkin, mutta käydään ystävän kanssa syömässä ennen erästä keikkaa. Toivon vaan niin kovasti että mun erittäin erittäin matala itsekuri säilyisi tonne perjantai-iltaan asti, mutta nyt on kyllä sellai fiilis että kyllä mä selviän.


Mulle on iskenyt flunssa, ja mua raivostuttaa, kun ei voi mennä treenaamaan. Tai voisin tietty, mutten halua mitään hengitystieinfektiota tms.. Paino on siis pitkän jojoilun jälkeen alkanut valumaan kohti niitä kaksilukuisia, jes! Eli siis, tällä hetkellä painoa on 113kg, ja se paino on tullut marraskuusta 7kg alaspäin. Ensimmäinen väliaikatavoite on kaksilukuiset, eli 99kg, joka olisi aikomuksena saavuttaa ennen kesälomaa ja valmistumista! Viimeinen tavoite (tällä hetkellä) on 65kg. Sinne on matkaa huimasti, mutta yritän pysyä kuitenkin tavoitteellisena, että sinne kohti mennään prkl! Mutta olen onneksi saanut jo kuulla pienentymisestä, näkyy kuulemma mun kasvoissa eniten. Ja olen saanut käyttää vaatteita, joita en ole aikoihin käyttänyt ja kooltaan pienempiä, ihan huippua! Tällaiset boostaa  mua kyllä tässä eteenpäin, tai siis toisaalta alaspäin ;)

Anteeksi laatu

4 kommenttia:

  1. Kiitos kommentista rakas kanssakilppari <3
    Lyö hirveen tyhjää nyt mulla päässä, mut ainaki haluun sanoo et sä pääset vielä tavotteeseen ja oot ihana ja arvokas vaikket hetkessä pääsiskään <3

    VastaaPoista
  2. Ooh, tuo hengitysterapia kuulostaa kiinnostavalta! Kerrothan miten menee kun pääset sinne, kuulostaa ihan joltain mitä minun pitäisi harkita! Minulla on paniikkikohtaukset pahentuneet taas vaikka niiden estoon on venlafaksiini käytössä jättiannoksella ja tarvittavana propranololia. Paras vinkki mitä terapeutilla oli antaa oli kaverille soittaminen. Huoh.

    Painon suhteen: hitaasti mutta varmasti alaspäin! Ei sillä oikeasti ole loppuviimein väliä kuinka nopeasti tai hitaasti tavoitteen saavuttaa. Armollisuutta itselle, vaikka se osaakin olla vaikeaa. Minä olen vihdoin päässyt vähän alaspäin puolen vuoden jatkuvan nousun jälkeen. Ehkä tämä tästä taas!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pahoittelut, kun en ole sinulle vastannut, mutta terapiaa on käyty, ja nyt se on pienellä katkolla. Mutta kuulostaapa hassulta, että paras vinkki, mitä terapeutti sanoo, on tuo kaverille soittaminen.

      Armollisuutta sitä tässä itselle on yritänytkin, mutta se on vaan hurjan hankalaa. Pitää yrittää ajattella, että pikkuhiljaa ne pysyvät muutokset tulisivat! Tsemppiä <3

      Poista

♥ kiitos